جرم کلاهبرداری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جرم کلاهبرداری
نوشته شده در چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 224
نویسنده : رایا هستم

جرم کلاهبرداری از مهم ترین جرم های مالی محسوب می شود که هر ساله بخش زیادی از پرونده های کیفری را به خود اختصاص می دهد و از جرایم مرکب به شمار می آید و حساسیت و پیچیدگی های زیادی دارد.

وکیل کلاهبرداری باید به قوانین مربوط به کلاهبرداری اشراف کامل داشته و نسبت به رویه های قضایی کاملا آگاه باشد تا بتواند به بهترین شکل از حق موکلش دفاع نماید.

کلاهبرداری:

کلاهبرداری یعنی بردن دارایی متعلق به دیگران با استفاده از وسایل متقلبانه و معمولا جرم های دیگری مانند جعل جهت جلب رضایت و اعتماد قربانی برای بردن دارایی او در کلاهبرداری رخ می دهد.

نکته ی مهم در این جرم مانور متقلبانه می باشد که به وسیله ی مجرم صورت می گیرد به صورتی که آن اقدامات متقلبانه درست جلوه کرده و فرد مال باخته از تقلبی بودن آن اقدامات اطلاعی  نداشته باشد.

جرائمی که حکم کلاهبرداری دارند:

  • معرفی ملک به دیگری تحت عنوان دارایی خود
  • فروش کالای تهیه شده با ارز دولتی به بهایی گران تر
  • انتقال دارایی یک فرد در صورت اطلاع
  • تحصیل انحصار وراثت بر خلاف واقع
  • تقسیم منافع موهوم شرکت
  • تقویم متقلبانه سهم الشرکه
  • خیانت در امانت
  • جعل عنوان نمایندگی بیمه

تشخیص جرم کلاهبرداری:

نکته ای که سبب سخت شدن تشخیص جرم کلاهبرداری می شود همین مانور متقلبانه است به دلیل اینکه شخصی که اطلاعات کافی حقوقی نداشته باشد فکر می کند شخصی که بدون مانور متقلبانه و تنها با گفتن دروغی ساده دارایی را برده کلاهبردار به شمار می رود در حالی که به هیچ عنوان این گونه نمی باشد بنابراین شما به بهترین وکیل کلاهبرداری احتیاج دارید.

این جرم از جرایم مقید به محسوب می شود و شرط تحقق آن حصول نتیجه ی خاص که بردن دارایی فرد دیگری است می باشد. اگر فرد به این نتیجه ی خاص نرسد کار او جرم کلاهبرداری محسوب نمی شود و امکان دارد زیر مجموعه جرایم دیگر قرار بگیرد که وکیل کلاهبرداری آن را به درستی تشخیص می دهد.این جرم اغلب در قالب معامله صورت می گیرد ولی تنوع زیادی دارد و در قالب های گوناگونی به وقوع می پیوندد.




:: برچسب‌ها: کلاهبرداری,جرم کلاهبرداری,مجازات کلاهبرداری,مجازات جرم کلاهبرداری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: